SLO

SZJ: Ob zaključku serije proaktivnih kavarn Partnerstvo za okolje in zdravje lansiralo kampanjo o vplivu okolja na zdravje

30.11.2018
Včeraj se je v hotelu Slon v Ljubljani odvil zaključek serije proaktivnih kavarn, ki so letos potekale v različnih krajih po Sloveniji. Tokratne proaktivne kavarne sta se udeležili tudi Evropska komisarka za promet Violeta Bulc in državna sekretarka z Ministrstva za zdravje mag. Pia Vračko, ki sta mladim s pratkičnimi nasveti pomagali razviti ideje, ki imajo lahko velik vpliv na kakovost zraka in trajnostno mobilnost v Ljubljani. Vseh deset letošnjih proaktivnih kavarn je bilo organiziranih v sklopu Partnerstva za okolje in zdravje, ki ga v Sloveniji vodi Inštitut za mladinsko participacijo, zdravje in trajnostni razvoj (IMZTR) s partnerskimi organizacijami in strokovnjaki s tega področja.
V okviru dogodka je bila lansirana tudi kampanja Vplivnež.si, ki bo v decembru mlade preko družbenih omrežij pozivala k aktivaciji na področju okolja in zdravja. V prvi fazi kampanje, ki se je že zgodila, so se okoljske nadloge, kot so smeti in izpušni plini, poosebili v obliki Instagram profilov (@ekstremo.vreme, @dim.iz.izpušne.cevi, @kup.smeti...) in začeli slediti ljudem, medijem in organizacijam povezanim z onesnaževanjem ali bojem proti njemu z enim jasnim sporočilom »vse kar spustimo v okolje, nam sledi in vpliva na naše zdravje«.

Različne raziskave so pokazale, da si mladi želijo postati predvsem »influencerji« oz. vplivneži, zato je bila druga faza kampanje zaokrožena s sporočilom »Vsi smo vplivneži na okolje in zdravje.« V ta namen je bil na družbenih omrežjih objavljen natečaj za Šolo za vplivneže z medijsko znanim stand-up komikom Gašperjem Bergantom, kateremu je v manj kot enem tednu sledilo preko sto prijav nadebudnih mladih, med katerimi je bilo izbranih ducat takih, ki so skupaj z Gašperjem Bergantom postali mladi ambasadorji oz. vplivneži Partnerstva za okolje in zdravje. V okviru usposabljanja so izdelali in posneli video vsebine, ki sledenje v obliki smeti in izpušnih plinov iz spleta prinesejo v realnost. Začetek tretjega dela kampanje se začne v ponedeljek z lansiranjem prvega posnetka, katerega so ustvarili mladi vplivneži. Nadaljevanje zgodbe si bo z drugimi posnetki možno ogledati v naslednjih tednih.

Ob tem je direktor Inštituta za mladinsko participacijo in trajnostni razvoj Tomaž Gorenc povedal: »Pri Partnerstvu za okolje in zdravje smo preko kreativne kampanje želeli sporočilo o našem vplivu na zdravje razširiti med kar se da široko skupino mladih. Prepričani smo, da bo kampanja to zavedanje še razširila na podoben način, kot so to storile proaktivne kavarne po Sloveniji. Za nas je zelo velik dosežek, da so našo pobudo opazili tudi odločevalci, zato se zahvaljujemo komisarki za promet, Violeti Bulc in državni sekretarki Pii Vračko za udeležbo in izkazano podporo.«
--
Kontakt: Tomaž Gorenc, IMZTR, 040 493 460‬, tomaz.gorenc@imztr.si

Partnerstvo za okolje in zdravje si prizadeva za opolnomočenje splošne javnosti, še posebej mladih, na področju okolja in zdravja ter za dvig ozaveščenosti o vplivih onesnaženega okolja na zdravje. Partnerstvo vodi Inštitut za mladinsko participacijo, zdravje in trajnostni razvoj (IMZTR), zraven pa sodelujejo še Focus, društvo za sonaravni razvoj, Zveza študentov medicine Slovenije, Mladinsko združenje za trajnostni razvoj ter skupine strokovnjakov iz Agencije RS za okolje, Nacionalnega inštituta za javno zdravje in Medicinske fakultete Univerze v Ljubljani.

Proaktivna kavarna je priznana metoda nefromalnega izobraževanja, ki pomaga nabirati ideje in vodi k razvoju lastnih pobud s strani udeležencev za izboljšanje lokalnega okolja. Metodo so med drugim uporabili v okviru pobude Imagine Chicago, v Sloveniji pa v okviru projekta Ljubljana - Zelena prestolnica Evrope.